KALİTE YÖNETİM BİRİMİ
Kalite Yönetim Direktörü
Dr. Ata AYTAÇ
Kalite Yönetim Dir. Yrd.
Buket BIÇAKLI
Kalite Yönetim Birimi
Kalite Yönetim Birimi, hastanemizde kaliteli hizmet sunumunun sağlanması amacıyla, hasta güvenliği, çalışan güvenliği, hasta memnuniyeti ve çalışan memnuniyetini esas alan sağlıkta kalite standartları ile bu standartların uygulanmasını sağlamak için kurulmuştur. Kalite Yönetim Birimi, Kalite Yönetim Direktörü ve direktör yardımcısından oluşmaktadır. Sağlıkta Kalite Standartları kapsamında belirlenen bölüm kalite sorumluları ve komiteler Kalite Yönetim Birimi ile koordineli bir şekilde çalışmalarına devam etmektedir.
Kalite Yönetim Birimi ;
· SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlar.
· Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip eder.
· Öz değerlendirmeleri yönetir.
· Güvenlik Raporlama Sistemine ilişkin süreçleri yönetir.
· Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetir.
· Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geri bildirimlerinin alınması gibi.) yönetir.
· SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlar.
· Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetir.
· SKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılır.
2009 yılında Özel Hastanelere yönelik “Özel Hastaneler Hizmet Kalite Standartları”nın yayınlanmasıyla hastanemizde kalite çalışmaları başlatılmıştır. O günün standartlarına göre hazırlanan dokümanlar, 2011 yılında tüm hastaneleri kapsayacak şekilde hazırlanan standartların yayınlanmasıyla yeniden ele alınmıştır. Mayıs ayında başlatılan çalışmalarda çok hızlı yol kat edilerek Kalite Yönetim Birimi oluşturulmuş, bölüm kalite sorumluları belirlenmiş, komiteler oluşturulmuş, dokümanların tamamı gözden geçirilerek revize edilmiş, yeni dokümanlar oluşturulmuştur. Kalite Yönetim Sistemi dokümanları kurum genelinde uygulamaya koyulmuş, hazırlanan dokümanların dosyalanarak saklanması değil uygulanabilirliğinin sağlanması amacımız olmuştur.
Yaklaşık 6 aylık sıkı bir çalışmanın ardından 2011 yılı Kasım ayı Bakanlık denetlemesi sonucu o dönemin kategorizasyonuna göre Türkiye’de sınıf atlayabilen hastanelerden biri olmayı başardık.
Çalışmalarımıza aynı titizlik ve hevesle devam ediyoruz. Hedefimiz, kalite standartlarının da hedefleri olan hasta ve çalışan güvenliğini, memnuniyetini ve etkin hizmet sunumunu sağlamaktır.
Bu İnternet Sitesi Çerez Politikası ve Aydınlatma Metni (“Aydınlatma Metni”) veri sorumlusu sıfatıyla Davraz Özel Sağlık Hizmetleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi’ne (“Davraz Yaşam”) ait “https://www.davrazyasamhastanesi.com.tr” internet sitesini (“internet sitesi”) ziyaretiniz sırasında internet sitesi üzerinden otomatik olarak işlenecek kişisel verileriniz hakkında 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na (“Kanun”) ve ilgili mevzuata uygun bir biçimde ilgili kişi olarak sizleri bilgilendirmek amacı ile hazırlanmıştır. İşbu metinde sitemizdeki çerezlerin kullanımına ilişkin açıklamalar ve bu çerezleri nasıl kontrol edebileceğinize ilişkin bilgiler bulunmaktadır.
İnternet sitesindeki çerezler yoluyla işlenen kişisel verileriniz, internet sitemizden en verimli şekilde faydalanabilmeniz ve kullanıcı deneyiminizi geliştirebilmek amaçlarıyla Kanunun 5’inci maddesinin 2. fıkrasının f bendinde yer alan “İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine dayanarak işlenmektedir. İşlenen kişisel verileriniz yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olarak ve mevzuata uygun şekilde ilgili çerezin hizmetlerini sunan taraflarla paylaşılmaktadır; ancak kanunen gerekli olduğu hallerde yetkili kamu kurumlarıyla da paylaşılabilir. İşleme ve aktarıma ilişkin detaylı bilgilendirmeyi aşağıdaki aşağıda bulabilirsiniz.
Çerez Nedir ve Neden Kullanılmaktadır?
Çerezler, internet sitesini ziyaret ettiniz sırasında tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır.
Kullanılan Çerezler Nelerdir?
İnternet sitesi içerisinde (*) çerezleri kullanılmaktadır.
Hangi Çerezler Hangi Amaçlarla Kullanılmaktadır?
ÇEREZ İSİM AÇIKLAMA, SÜRE ve TERCİHLER
(oturum) (davrazyasam) İnternet sitesini görüntülemek istediğiniz dile ilişkin bilgiyi saklar. (*)
Maksimum Tutulan Süre: (30) Gün
Kullanılan Süre: (30) Gün
Çerezlerin Kontrolü: (evet)
Çerezlerin Kullanımını Nasıl Kontrol Edebilirim?
Tarayıcınızın ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerinizi kişiselleştirme imkanına sahipsiniz.
Google Analytics https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
Google Chrome http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647
Internet Explorer https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
Mozilla Firefox http://support.mozilla.com/en-US/kb/Cookies
Opera http://www.opera.com/browser/tutorials/security/privacy/
Safari https://support.apple.com/kb/ph19214?locale=tr_TR
Kişisel Veri Sahibi (İlgili Kişi) Olarak Haklarınız Nelerdir?
Kişisel veri sahipleri Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11’inci maddesi kapsamında aşağıda listeli haklara sahiptirler:
- Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.
Listede yer alan hususlara ilişkin tüm taleplerinizi, Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğe uygun olarak MLPCARE’e iletebilirsiniz.
Bu aydınlatma metni 26.11.2021 tarihinde güncellenmiş olup, beyanın Davraz Yaşam tarafından kısmen veya tamamen yenilenmesi halinde yürürlük tarihi güncellenecek, internet sitesi aracılığı ile ilgili kişilerin erişimine sunulacaktır